Saturday, January 4, 2014

Brussels part 1

Meie Mathieuga võtsime uue aasta vastu Euroopa pealinnas Brüsselis. Vlissingenist lahkusime juba esmaspäeva hommikul ning pärast kolm tundi reisimist jõudsimegi sihtkohta. Olime endale esmaseks eesmärgiks seadnud hotelli leidmise, kuid check-in algas alles kell kolm, nii et kiirustada ei olnud põhjust. Seega nautisime kõigepealt rongijaamas magusat Starbucksi kakaod ning jaamast väljudes astusime sisse lähimasse suveniiripoodi, et endale linna kaart soetada. Selleta oleksime ei tea kuhu sattunud.
Juba teel hotelli sai selgeks, et Brüssel on meeletult ilus ning iga jalutuskäiguga jäin üha rohkem sõnatuks.
Meie hotell, Aloft Brussels Schuman, asub rongijaamast umbes kahe kilomeetri kaugusel. Kohale jõudes olin tehtud valikuga aga väga rahul, kuna toad ja kogu interjöör vastas suuerpäraselt minu maitsele - puhas ja moderne. http://www.aloftbrussels.com/ Soovitan soojalt kõigile, kel Brüsselisse asja.

Mathieu and I spent a romantic New Year's eve in Brussels. Neither of us had never been there, so it was a perfect location for the holiday. Already on our way from the central station to our hotel, which was about a two km walk, I was stunned by the beauty of the city and each and every walk we took during the stay, it only got more and more beautiful. We stayed at Aloft Brussels Schuman, which is a beautiful, neat and modern hotel near the European Parlament.

Kotid tuppa visatud, asusime taas linna poole teele. Brüssel-Schuman on tegelikult Euro parlamendi linnaosa, seega sammusimegi esmalt just sinna. Parlamendi hoone on meeletult suur, pildile suutsin püüda vaid väikse osa. Paljud aknaklaasid parlamendihoonel ja mujalgi olid kaetud taoliste kleepsudega nagu all pool näha. Otsisin nende sõnade hulgast alati just seda eesti keelset, mille igal korral Mathieule ka välja hääldasin. Kuidagi kodune on näha teiste hulgas ka eesti keelt.

Our first stop was the European Parliament. I always got very excited when I saw those stickers with words on windows. Each time I did my best to find the Estonian word and also pronounced it out loud. It was a great feeling seeing Estonian among others. Below, the word "väärikus" means dignity.

Mathieu otsis parlamendi hoone juurest ka tuntud lippude ringi, mida me kahjuks ei leidnud. Lipud oli siiski olemas aga lihtsalt ritta seatud. Hiljem juba kodus olles uurisin, kus need lipud siis on ja selgus, et olime Euroopa Komisjoni hoone täiesti ära unustanud, mis tegelikult meie hotellist vaid kiviviske kaugusele jäi. Edasi viis meie tee juba vanalinna poole.

Mathieu was eagerly looking for the circle of flags near the Parliament, unfortunately we were at a wrong place. They did have the flags of course, but not as nicely situated. When already back in Vlissingen, I checked for the location of those flags, and turns out it was just around the corner of our hotel, at the European Commission. Something for next time then. After the Parliament, we walked on towards the old town.

Esimene uskumatult ilus hoone, mis meie silmi jäi on see kuninga palee, asus ta just seal keset kõige kirevamat liiklust. Pildi pealt ehk ei saagi aru kui suur ta tegelikult oli, tasub oma silmaga kindlasti vaatama minna!

The Royal Palace was the first building that totally blew our minds. So beautiful, so grand.

Kindlasti ei saa mainimata jätta, et tegelikult on kõik hooned seal ümbruses uskumatult kaunid.

Also, all the other buildings in the area were beautiful and fit well together with the architecture of the Palace.

Paleest vasakule jäi teinegi kaunimast kaunim hoone, kus praegu muuseum tegutseb. Sealselt väljakult vanalinnale pilku heites avanes uskumatult kaunis vaade, kuna palee asub mäe otsas. Muide, Brüssel ongi väga mägine linn. Järgmisel päeval vaatasime ka ilutulestikku just sealt.

Another beautiful building is situated right around the corner of the palace, with a huge square in the front. From there, a beatiful view can be seen to the old down. Right there, we also watched the fireworks on the next day.

Kahjuks ei suutnud ma sellest vaatest korraliku pilti teha.. Edasi viis meie tee mäest alla, turuplatsile ja pissiva poisi juurde. Viimasest ma pilti ei lisa, seda võite Googlest vaadata. Turuplats röövis mult taas igasuguse rääkimisoskuse. Kui pimedaks läks, algas ka valguse vaatemäng - muusika saatel said hooned endale erinevat värvi kuue.

We continued our walk towards the very hart of the city, the Grand Place and the peeing boy. It was almost impossible to capture a picture of the boy, thanks to the massive crowd. So no decent picture of that. The market square however was again one of the most beautiful places I have ever seen in a city. When the sun went down, a light show was played on the buildings at the square.

Samal õhtul leidsime ka sealse jõuluturu, kuid vihma tõttu seadsime sammud varsti tagasi hotelli poole. Poolel teel, täpselt Kuninga Palee vastas asub ajutine jääskulptuuride näitus, mille ma oma listi juba enne reisi olin pannud. Kui juuksed ja joped on vihmast märjad, on ju just õige aeg astuda talve, kus kraade -6. Näitus oli aga igati kift, kuigi üsna väike. Enne väljumist tegime veel ühe punase viina shoti, et seestpoolt sooja saada.

The same evening we also accidently found the Brussels Christmas market, but since it was raining, we decided to come back the next day. Instead, we headed back to the hotel, with a stop at the Ice Sculpture Exchibition right next to the Royal Palace. Although it was rather small and cold, with -6 degrees, it was definitely an attraction worth seeing. To make ourselves warm from the inside, we also took a shot of red vodka before leaving.

Lõpetasime oma päeva itaalia restoranis Prego, mis meie hotellile meelepäraselt lähedal asus. Kuna me vaid itaalia ja prantsuse keelsest menüüst väga hästi aru ei saanud, otsustasime tellida eelroa kahele. Muidugi osutus see liialt suureks ja oleksime vabalt võinud oma pasta ja pitsa sinnapaika jätta. Mathieule aga ei valmistanud eelroa lõpetamine liialt palju raskusi. Pitsa ja pasta olid supermaitsvad.

We ended our day at an Italian restaurant called Prego that was nearby our hotel. Since the menu only came in Italian and French, we chose for the started for two, simply because we had no idea what the other dishes were. Of course it turned out to be more than enough for four, but Mathieu didn't seem to have much trouble with finishing it anyways. Our pizza and pasta were delicious.

Üsna pea juba meie vana-aasta õhtust ka! Seniks, olge kallid!
Next time already more about our last day of the year!